London

Jaha ja, nu kommer det som ni alla har väntat på, såklart.

Torsdag:
Klockan 04.35 så väckte Paula mig och jag såg nog ut som ett frågetecken eftersom klockan var så tidigt. Jag gick upp och åt en macka och oboy sen gjorde jag lite fika och packade ner det sista. Sen så gick vi ut för Pirre, Loffe och Anna kom och hämtade oss någon minut efter 05.00 sen så åkte vi till trondheim, hände väl inte alls så mycket i bilen:)

När vi kom till trondheim så fick vi vänta en stund på planet så vi började med våran planering inför den kommande säsongen. Sen klev vi på planet och jag blev lite illamående måste jag säga.. Fick lock för öronen också, men det gick bra ändå. När vi kom fram till London, eller ja vi kom till en flygplats en bit utanför London så åt vi iallafall på burger king, det var mummsigt det!
Sen när vi var mätta och belåtna så tog vi en liten minibuss in till "tha big city" som tog ungefär 2h. Det fanns sjukt hemska hus/lägenheter/villahus som jag antar att folk bodde i, sopor överallt på gårdarna, trasiga fönster, lortigt och ja allmänt äckligt var det där. Jag skulle inte vilja bo där iallfall. Sen så kom vi ju iallafall in till London och då trasskade vi runt och letade efter hotellet sen när vi kom dit så vilade vi en stund och sen gick vi ut på stan. Den dagen köpte jag bara ett par skor. Fanns inte så många roliga affärer såatt, men nöjd över dom är jag trots att det bara är ett par svarta tygskor:)
Sen när vi var nöjda så lämnade vi det vi köpt på hotellet och sen åkte vi och åt på hard rock cafe, det var coolt det, fast det var så drygt när man var tvungen att vänta på maten och att det blev kallt när dörren öppnades men trevligt det var det!
Maten var grymt god, jag åt rostatbröd med bacon, sallad, kyckling och ja massa:P Fick 2st sådanna och dom var sjukt stora så jag blev proppmätt. När vi ätit så gick på på hard rock cafe shoppen, jag köpte ingenting alls där jag. Sen åkte vi tillbaka till hotellet och där var det jätte kallt varenda natt för det drog lite i fönstret så jag blev lite snuvig dagen efter:(

Fredag:
Shoppingdagen!!! Vi klev upp ganska tidigt för att äta frukost, det var lite annorlunda med ägg, bacon, korv och ja en massa. Men jag åt flingor och muffins jag:D Sen så gick vi upp på rummet och fixade oss lite och sen tog vi tuben till stan. Köpte massa saker, 2par skor, 2par byxor, 6par trosor, 1BH, 5st t-shits och ja massa mer det var grymt jobbigt att gå runt hela dagen med massa kassar. Värst var det på primark eftersom det är billigt och sjukt mycket folk. Så gick jag runt med typ 1000 påsar och ville bara lägga mig ner av trötthet men men vi överlevde. När vi shoppat klart så satte vi oss utanför primark och vilade då kommer det cirkus 4-5 polisbilar och dom springer in på affären och efter en stund kommer dom ut med en tjej med handfängsle så ajjabajja. Även att hon antagligen försökt tagit något där inne där det är sjukt billigt! Onödigt. Sen så tänkte vi äta på något ställe som jag inte minns vad det heter men det blev inte så så vi åt på hotellet. Var inte så värstans gott men men, så kan det bli.Sen gick vi tillbaka upp på hotellerummet och Paula och Anna läste bara och var tråkig så jag hade väl inte allt för roligt.. Kollade på twillight som inte alls var så bra som alla sagt. Sen sov vi, fortfarande lika kallt:(

Lördag:
Vaknade och fick rejca ner på frukosten åt lite fil och flingor. Loffe fyllde år då också och jag var den enda som kom ihåg det jag:) Sen så tog vi tuben ut till arsenal och åt lite där på arenan innan matchen, det var sjukt collt! Det blev 0-0 men jag tycker Arsenal var sjukt mycket bättre!! Hörde också massa klacklåtar så det var en sjuk stämmning! Myspys. Sen efter matchen så skulle vi hem till hotellet men vi hoppade av vid king's cross station och tog kort vid den där harry potter vagnen, ballt:) Sen åkte vi till hotellet igen, fast vi köpte med oss lite fika. Sen så läste dom tråkisarna igen och jag gjorde absolut ingenting. Tog massa onödiga kort och packade om och om igen i brist på inget att göra. Satte mig vid fönstret och kollade ut och lyssnade på massa musik. SÅG TOP MODEL LIMOSINEN!!!! Den ni:) Sen gick jag och lade mig.

Söndag:
Klev upp djävulsktidigt kändes det som, letade reda på en buss som skulle ta oss till flygplatsen sjukt nära att vi inte skulle få plats haha aja vi kom med bussen och ifrån den såg jag London eye, London bridge och massa annat. Vi var ju inte så turistiga men nu har jag iallafall sett det där med egna ögon, dock på avstånd men ändå:) På flyplatsen blev det lite tax free och sen så åkte vi flyg till Norge och där köpte jag lite godis till Nillepillen min:) Sen var det en lååååång resa hem, men det funkade. Hade lånat Anna's Twillight bok, och den verkar mycket bättre än filmen. Synd bara att den är på engelska och jag inte är så bra på det så då är det bra att jag sett filmen!:D Sen kom jag hem då gick jag till Nicke:)<3 Skönt att träffa honom igen. Sen åkte jag hem, KUNDE INTE SOVA ALLS PGA TJUVARNA!!! Så jag stannade hemma på måndagen:)

Nu sitter jag i skolan och har ju naturkunskap, har inte gjort så mycket på just det utan på en massa andra skolsaker mest, haha det är ju bra. Aja, nu ska jag fortsätta. Lär väl lägga in lite bilder här men mest på bilddagboken.

Pusssssss

Kommentarer
Postat av: Paula

bajsunge ofta inte gå på skolan!!

2009-02-04 @ 16:57:30
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0