when we saved a life

01. Hur länge har du bloggat?
2008-01-23 här på blogg.se sen bloggade jag mycket på lunarstorm också.

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Det var ju inte precis så att jag tänkte på det när jag var 12-13 år.

 03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Haha tänker jag inte sägaaaa!

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jaha trevligt att jag gjorde det och det. Vad ska jag tycka?

 05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Oj, det är många! Petra, Linn, Janine, Tina, Malmis, Mari, Malins, Foppas och Matildas + mångaaaa många fler.

 06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Det är mest egna tankar och inte så mycket mode, teknik och politiskt.

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Oj, jag vet inte riktigt..

 08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Haha, Linns kanske!

 09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Har aldrig frågat, så vad tycker ni?

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag vet inte, jag skriver ju som mig själv så?

 11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det är inte precis så att jag vill lägga ut mig på internet men en del privata saker kan jag nog skriva.

 12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Den mest hemliga och jobbigaste hemligheten jag har och bara där har ni ju svaret?

 13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag skriver för att ha något att göra, ibland blir det mer eller mindre och det är inte precis så att jag söker efter en bekräftelse för att jag ska skriva?

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Känna och känna.. Kanske få veta mer om en person och den personens sätt att tänka och uttrycka sig. Man kan nog inte lära känna en person helt genom en blogg.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, men jag har sett flera personer vars bloggar jag läser som jag inte känner.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nej, tvärtom kanske. Det kan ju aldrig vara dåligt att få skriva av sig? Men är det något som skulle kunna vara så skadligt så kanske man inte skriver det i en blogg på internet?

 17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej det har jag inte.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Jag har säkert skrivit något jag ångrar i min blogg men jag står ju ändå för det.

  19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Finns nog inga nackdelar med det!

 20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja, men kanske inte lika ofta. Eller vem vet?

 21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ja, det tror jag absolut.

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Inte ett dugg skulle jag vilja skriva men så är det ju inte. Jag tycker det är skönt att få skriva av sig lite ibland.

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det är ju alltid roligt att veta vad andra personer sysslar med hur deras vecka har varit. Så egentligen har det bara varit en rolig grej att läsa andras bloggar. Ibland lite jobbigt när det framstår hur en person egentligen mår medans man inte kan göra något åt det.

 24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Matilda, Linn, Janine, Petra och Mari!


Kommentarer
Postat av: Nicke

Du är ju för söt du !

2009-02-24 @ 12:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0